lördag 24 juni 2017

Plikten framför allt!

img_2339
28 november 2016:

Ibland ser jag vad Juppe tänker om mig. Tur att han är en mycket snäll häst.
Han följde snällt med till ovalen i kväll när det blåste horisontellt och vi fick örfilar av blötsnöslaskor.
Friskt.
Det som var så soligt och härligt i dag. Det här kändes snopet.
Det finns faktiskt inte mycket som kan hålla mig från stallet. Struntar jag i att åka och kolla så min kompis har det bra tänker jag bara på honom hemma. Lika bra att pallra sig iväg även om det inte blir jättemycket till träning.
Ikväll gick vi några varv på ovalen så fick det vara bra med det. Jag tror fullt och fast att det är viktigt även med små promenader, sträcka ut och få fart på systemet.
Och så kan man gå till hagen / skutta in i bilen och frusta och vara nöjd efteråt. Äckligt nöjd eftersom en är så hurtig.
img_2345Älskad knäppgök. Storm? Spelar ingen roll, le mot kameran.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar