tisdag 27 juni 2017

Nu kan Juppe fickparkera sig

19 december 2016:

Ikväll red jag lite och fickparkerade lite. Hulda blev inspirerad och lärde sig hon också. Hästar är så smarta djur!
Bilderna tog mannenvännen i söndags, men principen är densamma. Tänker att fickparkering är bra för många situationer.
Nu när Juppe har fattat vad jag vill och inte tycker att jag är läbbig som står på en pall blir han närmast lite irriterad när jag inte kravlar mig upp fort nog – han väntar ju på sin godisbelöning.
Det blir lite baxande fram och tillbaka. Och ena hållet är det fortfarande stört omöjligt i. Men han har fattat grejen, min vackra Juppe.
Och Bäbibarracuda tittade beundrande på oss. Han följde mannenvännen som en hund (bra jobbat bäbis, mannen blev lite förtjust).
Tror det är julafton varje gång vi pysslar med något i hagen. Bäbibarracuda är en smart liten grabb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar