lördag 24 juni 2017

Vi älskar markarbete!

6 november 2016:

Ny dag, nya humör. 🙂
Det var blåsigt som sjutton i morse när jag och Juppe tog plats på ridbanan efter Hulda o Co för att få en straightnesslektion.
Det gick så bra, så bra. Vi fick visa att vi gjort läxan sedan förra lektionen, rumpa ut åt båda hållen.
Nu är det dags att få in ergonomi i det hela också. Juppe ska vara bananformad och jag ska lära mig att ställa hans huvud rätt med ena handen och med den andra ska jag koll där bak så att säga.
Utan stöd av väggen var det svårt, det blir också en ny läxa. Vi ska kunna göra rörelser utan stöd av vägg eller staket.
Trav – nemas problemas. Där ska vi öva på att göra halvhalter utan att förlora traven, där ska jag tänka: takt, takt, takt och vifta på med uppmuntringspinnen där bak för att få fart på Juppes motor – trots halvhalt.
Vi kunde! Wohoooo!
Öh, vad var det mer?
Det dyker säkert upp något.
Jag ville ju ha ett träningsprogram för Juppe, men Karin sa att riktiga gympapass smyger man in i vardagen och gör längre i takt med att styrkan byggs upp.
Låter sunt.
Nu bjussar jag på bilder från i går istället. Hagmys när vi gick förbi avelsflocken och hagmys med grabbar. Bilderna får tala för sig själva:

dsc_0001

dsc_0003

dsc_0024

dsc_0026

dsc_0027

dsc_0035

dsc_0046

dsc_0049

dsc_0050

dsc_0058

dsc_0063

dsc_0064

dsc_0069

dsc_0070

dsc_0072
dsc_0076

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar