lördag 24 juni 2017

Nu har Juppe vinterdäcken på

9 november 2016:

Mamma Mia, vilket väglag det har varit i dag. Jag tog ledigt från jobbet för att kunna vara med på en skoning, tycker det hör till allmän artighet att prata med sin hovis om sin häst och hur den skos.
Om en skoning tror hovis att Juppes hovar är back in business på riktigt. En dålig skoning ger effekter lång tid framöver. Det vet vi nu.
Vädret? Underbart enligt vissa.
dsc_0089
Jodå, enligt mig med. Det är ju bara det där att plogbilarna ska hinna med att knoga undan snön.
Det struntar ju Juppe i.
Om Juppe vore ett hus och det vita här vore taket skulle han få Med Beröm Godkänt. Här slipper ingen spillvärme ut.
Nu har han vinterdäck på också. Så skönt att slippa snöstyltor.
(Tror ni inte att jag glömde min handväska i stallet och fick åka en extra vända på oplogade småvägar i snöstorm).
dsc_0099
Mat i stallet och mat i hagen.
dsc_0102
Jag gillar så att jag är accepterad fullt ut i hagen. Alla grabbar är vana vid att jag strosar runt och fotar och pratar snällt bäbispråk med alla kusar. Dynan mumsade nöjt på ett berg med hö.
dsc_0104
Hagen blir en sagovärld när snön lägger sig och flingorna yr. Varje kort blir ett perfekt julkort i Disneystil. Så mysigt.
dsc_0107
Min favoritvinterfotomodell är Patti. Tror han vet om det, han ser så nöjd ut och frustar när jag pratar snällt med Juppe.
Han ser ut som en snäll isbjörn. När Juppe väldigt vanvördigt närmade sig hans höhög var han inte snäll. Då är man glad att man som spinkig människa inte är målet för tjurrusningen.
dsc_0115
dsc_0120
Baldur med sina fantastiska ljusa ögon är ju heller ingen dum modell. Hade svårt att bestämma mig för vilken bild som blev bäst.
dsc_0122
En vacker kis, eller hur?
dsc_0124
Bortsjasad från Pattis hög börjar vanvördige Juppe att arbeta sig in mot Bäbibarracudas och Framis hög.
dsc_0127
Scchhhhhhh. Sjas! De ser mig inte. Fota någon annan.
dsc_0131
Nippra, nippra. Vi leker hästarna från Frostmofjället.
dsc_0135
dsc_0137
dsc_0142
dsc_0144
Kan visst inte bestämma mig för vilken bild som blev bäst på Patti heller. Han är också rolig att fota, han har ett så levande ansikte.
dsc_0146
dsc_0148
Efter två vändor till stallet och en till Västerås på en oplogad E 18 (belöningen var trivsam fika med barnen och att få följa med på mödravårdscheck för äldstingen. Vi lyssnade alla till ett litet hjärta som rusade på med glad energi i sitt bo i en rund och go mage) så är jag helt slut.
Jag messade och berättade att jag inte kommer på lektionen, det går bara inte att skrapa ihop nog energi till det.
Phu. Kommer att somna tidigt i kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar