måndag 12 juni 2017

Juppe + fyra skor = sant

15 september 2016:

dsc_0016
Ta daaaa! Titta själva! Fyra skor.
Förtvivlad ny hovis ringde och gnäll-skällde på att det gått flisor ur Juppes hovväggar. Det var ingen lätt sak att få på skorna tydligen.
Nåja. Nu ska vi i alla fall vara trogna kunder.
Och när nyhovisen hörde hur mitt mod sjönk så sa han i alla fall att om en till två skoningar så ska det se mycket, mycket bättre ut. Bara att höra det känns så bra, så bra.
dsc_0017
(Fnitter, fnitter)
Juppe skrattade hest åt mig där jag satt på huk och tog bilder på den vackra hästen. Bakom mig hade nämligen Mackan smugit upp, undrar hur jag såg ut när jag fick ett mjukt flås i nacken.
Mackan såg i alla fall ut så här strax efteråt. Lite frågande, eller hur?
dsc_0020
dsc_0023
Det var tydligen lite fri hopp och lek i hagen. Tyckte de flesta pållar såg ut som jag kände mig. Trött.
Bäbibarracuda plockade sorgset buketter av kamomill. Tror inte det är så gott, han såg liksom ut att göra det under protest. I brist på annat.
dsc_0026
Han börjar bli en stor kille nu. Med söta öron.
dsc_0030
Om Juppe och jag jobbade lite också. Jodå. Vi knatade över bommar på ridbanan, och lade faktiskt över en bom över ett cavalettistöd också, jag hade mest svårt att kliva över det.
Försökte ta en horsie också i all tröttdimma. Gick sådär.
dsc_0010

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar