lördag 17 juni 2017

I kväll stämde allt för både mig och Mackan

26 oktober 2016:

dsc_0001
Jag är så lycklig. En ridlektion med fokus på medellinjerna blev magisk för mig och Mackan.
Att försöka skritta rakt utan stöd av staket eller stall just på medellinjen gjorde att både Mackan och jag fick in i oss själva.
När vi stannade framför Annicas granskande ögon så bad hon mig vrida om höger ben lite, lite. Foten pekade ut, så jag behövde vrida om låret och nedåt.
Gjorde så. Kände efter noga, noga hur jag satt i övrigt. Sittben, framvikt, bakvikt. Mjukt omslutande skänklar.
Vad gör Mackan då? Analyserar läget och flyttar sina bakben till perfekt jämhöjd. De stod lite ojämt efter halten.
Så var hela kvällen. Vi var ett team, vi var tillsammans hela lektionen igenom.
Så underbart härligt det är när det händer (inte så ofta för mig för jag ställer ofta till det genom att vara för stressad eller något annat). När jag hoppade av – på höger sida för det tvingade Annica oss till så kände jag fortfarande att Mackan ville vara med mig.
Det var spindeltrådar mellan oss, när jag föreslog att vi skulle börja gå behövde jag bara tänka det. Lovely. En kväll att leva länge på. Så här kan det vara.
dsc_0004
Jag fick till och med gosa lite med Mackan. I kväll var det tillåtet.
dsc_0009
Vad sjutton ska vi göra nästa onsdag? Då är det höstlov (ska det vara nödvändigt?).
dsc_0013
Sötmular.
Och Juppe mötte nådigt upp i hagen vid utsläppet och fick en godis så klart. Då fick jag sjasa bort stackars Mackan, jag vill faktiskt bestämma vilken häst jag ska gosa med.
Tänk om det gick att kombinera de där två vid promenader till exempel, så kul det skulle vara.
På lördag ska vi i alla fall fixa bana för löshoppning. Då tror jag att Juppe ska få promenera den (eller hur) och Mackan vet jag hoppar som en liten iller. Det är bara några dagar dit.
Jag? Hur gammal? Cirkagurka 12 bast och hänger i stallet. Har inte tid till annat eller utrymme i skallen heller.
rp-p-ob-21-372
Ett av mina favoritmuseer som jag aldrig varit fysiskt på är Riksmuseet i Amsterdam, Rijksmuseum.
De har digitaliserat stora delar av sin konstsamling och släppt den ”fri”. Alltså fri att ladda ned för allmänheten och fri att göra nya konstverk av. Varje år arrangeras en tävling i bästa bearbetning av konstverk.
Och – man kan samla sin egen favoritkonst i mappar. Gissa vad det är i min mapp? 🙂

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar