söndag 25 juni 2017

I dag lärde vi oss allt om odlade räkor

Min stilige gosse börjar få rätt hyfsad kondis för en tjockis som dessutom haft skador en masse.

Vi njuter.

Men vi började med att lyssna på vetenskapsradion när det var pyssel och påklädning vid bilen. Baske mig om det inte hjälper mot troll.

Både Juppe och jag hade fullt upp med att förstå det där med mangroveträsk och odling av jätteräkor och hur olika märkningar av räkor fungerade.

Och vips hade killen både petade naglar, skinande päls och en sadel på ryggen.

Nu vågar jag låta Juppe tölta längre sträckor. Och jag bygger på nya ridrundan med en kringelikrok som kallas Gullans glänta, för oss tar det en timme ungefär.

Hängde lite med grabbarna i hagen. Nu får de slita lite för att få gräs i magen. Det snokas runt stenar och letas efter goda strån. Bra det, tänker jag.

Hästarnas motsvarighet till konstsim. Synkad gräsätning.


Lite besvär får de göra sig för att hitta smaskigaste tuvorna.

Och i morron blir en superspännande dag! Iiihhhhhhhh. Måste be mannenvännen att klubba ned mig så jag kan sova.

Eller inte. Det kanske är bra att vara så alert man kan vara i morgon.

Då ska stoet Tinna som jag fått låna åka till supersupersnygga hingsten Mökkvi från Åleby. Och så ska det om allt går vägen bli ett föl. Till mig och till Juppe. Mest mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar