fredag 16 juni 2017

Försvinn ur min hage, sa Juppe

Jaha. Att bli borstad i hagen är ingen hit. Där vill en vara vildhäst och vara ifred. Möjligtvis bli fotograferad från bästa sidan (finns inga dåliga sidor).

Orkade inte rida i värmen i går. Men kunde inte låta bli att åka till Juppe.

Hej Juppe! vrålade jag.

- Yippe-yi-yay-kay-yo, sa Juppe (och sjöng låten här nedanför i huvudet).


Hm, sa jag.
Och så fick jag liksom traska efter min häst för att kunna rykta honom. Han flyttade sig beskedligt något steg i sänder bort från mig. Hämnades genom att nynna låten här nedanför. En klassiker.

Jag är ingen ponny, sa Juppe.

Du är i alla fall blank och fin nu, sa jag.

Testade att löslongera Juppe i hagen, vi måste ju också öva på det där med trav.

Hupp. Helt plötsligt parkerade Juppe bakom en en.

Gå nu, så du inte blir sen till jobbet, sa Juppe.
Lön är viktiga saker. Det kan man köpa mycket prylar till en Juppe för.

Jaha, sa jag. Syns i morron då.

Hejdåhejdå, sa Frami lika entusiastisk som Juppe (han gick fram och bet Juppe i rumpan efter att jag ryktat honom. Lite sotis på att någon annan fick uppmärksamhet tror jag).

Nähä. Inget hejdå därifrån.

Titta därdå! Ett sött paket, han kanske vill ha en liten pratstund?

(Om jag blundar försvinner hon).

Lite varmt för hästarna kanske. Ska strax testa turen i dag. Då ska Juppe få sadel på. Har bestämt mig för att inte rida mer än varannan dag. Och så markarbete däremellan som omväxling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar