måndag 17 juli 2017

Vi flydde in i stallet

Gluäk vad mycket flygfän det var i farten i kväll. Trodde det skulle vara ganska stillsamt eftersom det inte är så varmt.

Tjohej vad vi bedrog oss.

Jag blev systematiskt upptuggad av bromsar längs de fiffiga små vädringspartierna i mina nya ridleggings. AAAAAAaaaaaaAAAAAa.

Juppe blev tuggad på lite överallt.

Jag var grinig. Juppe var grinig.

Det kändes som att rida på en tusenfoting som var halt på alla ben och som gick på bogen.

Vi styrde kosan mot stallet och flämtade lite i svalkan där inne. Hämtade alla gifter jag har och sprejade på Juppe. Han log.

Flugkräm i hela ansiktet. Han tittade förälskat på mig.

Jo, lite lättare gick det att ta sig tillbaks till sommarhagen.

Inte en av våra mest stålande kvällar. Inte ens horsien fick vi till. Vi är i alla fall samkörda i vår skelögdhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar