lördag 22 juli 2017

Det blev visst lite blogg-semester

28 maj 2017:

Betyder det att jag inte umgåtts med min kompis? Alls icke.
Vi har ridit ut. Nu är kossorna på sommarbete vardagsmat för en Juppe. De får till och med jogga längs med staketet utan att det blir läskigt.
Juppe har tydligen lärt sig att flirt-blinka mot kameran.
Vi har markarbetat och vi har ridit ut ensamma i skogen. Och jag har gått på lektion med Mackan (som är en liten pralin till häst, och praliner tycker tydligen om att hoppa).
Livet är gott helt enkelt.
I går kväll red vi ut och hamnade bakom två energiska småkillar på cykel. Småkillar på cyklar har ett ungefär lika logiskt rörelsemönster som ekorrar på kokain.
Killarnas föräldrar promenerade efter.
Juppe log farbroderligt mot de små. När föräldrarna kommenterade den vackra hästen och sa att han såg så glad ut så behövde liksom inte jag tänka på att jobba med Juppes överlinje. Det fixade han själv.
Och i dag markarbetade han mig efter två dagars intensivt trädgårdsarbete. Det var behövligt.
Jättetrevligt har det varit, sa Juppe. Men nu hör jag tyvärr att det kommer en liten traktor här. Vi hörs, helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar