lördag 1 juli 2017

Det där med stallmys alltså

8 februari 2017:

Himla snäll häst jag har. Han är van vid att torkas med babyservetter runt ögonen eftersom jag har svårt att stå ut med att det är geggigt runt vackra Juppeögon.
I dag blev det inget stallbesök, orkade helt enkelt inte. Det blev besök på jourmottagningen i Västerås istället, utan mycket annat resultat än att jag ska prova allergipillet Aerius.
Juppe är ju en lite misstänksam häst. Mig har han fått för sina synder. Plötsligt störtar jag fram med något i handen, ofta en borste. Det måste spanas in.
Ibland tror jag att han spelar lite teater min pålle. Att han spelar hispigare än han är.
Sanningen är att han njuter av pyssel och myspys i stallet.
I morgon ska det bli lugn människoyoga för mig. Älskar ett pass som går ut på att man tänjer ut sina muskler och håller en position i många minuter. Hoppas jag vaknar med ögon som går att öppna i morgon. Det är ju inte så himla kul att visa sig på jobbet som en snorögd mullvad heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar