fredag 8 november 2013

Juppe är inte rädd för pannlampa grande

Jag tror att jag kommer att bli knäpp (knäppare) om jag bara rider i ridhuset och på ridbanan i vinter. Det är ju mörkt när jag kommer hem från jobbet, så är det bara.

Ikväll was the night när jag och Juppe testade superpannlampan som jag köpte.

Har inte tänkt så himla mycket på det, men har fått lättare varningar av mina erfarna hästkamrater att lampor kan skrämma hästar.




Inte Juppe. Eller jo, han var lite fnysig och lite skeptisk. Speciellt när jag gjorde bort mig och bländade honom ibland.

För att testa lampan tog vi helt enkelt en promenad. Juppe fick sin vägbyggepyjamas om han skulle bli livrädd och springa hem, och jag fick äntligen, äntligen kräma på med lampan.

Mycket bra ide att inte sitta PÅ hästen första gången (tyvärr hade jag inte kommit på den själv).

När Juppe får ta det lugnt och äta klarar han det mesta. Även en pannlampa i styrka halvljus på bil.




Fridens liljor. Sedan tog vi fredagkväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar