onsdag 11 april 2018

Seger är sött och gott - team Racertanterna regerar


Här är vi! Gänget som är snabbast på hela Bäjeby!

Vår ridlektionsgrupp vann roliga påsktävlingen där det gällde att samarbeta som lag och ta sig runt en bana med sin häst, hoppa av, hämta en påskäggshalva - lämna av den och skicka iväg nästa lagkamrat runt banan. Till sist skulle äggen byggas ihop.

Vi tror att vår styrka var vår planeringsförmåga. Vi utsåg vilka som skulle hålla i hästar, vilka som skulle bygga ägg och vem som skulle kasta sig iväg först.

Belöningen:


Fika för alla.


Så trevligt. Och så gott.

Kvällens lektion gick sådär för Juppe och mig, jag är lite sliten helt enkelt och lyckades inte följa med så fint med kroppen som i går.

Juppe var en snällis och frustade ändå och gick bitvis jättefint.


Nu är det baske mig vår. Tur att Juppe är ett godismonster så jag slippar gå i leriga hagar. Eller är det så enkelt att han älskar mig och kommer ändå?

2 kommentarer:

  1. Vilken rolig tävling! Grattis till segern! ������

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, ridfröken Annica har sådan fantasi och är faktiskt smått barnslig. Det är jättekul! Det fina i kråksången är också att alla grupper på ridskolan kunde vara med och tävla på någorlunda lika villkor.

      Radera