lördag 7 april 2018

Möra och nöjda efter kurs




Ja, jag vet inte hur många halvhalter jag och Juppe gjort i dag. Annica höll kurs i centrerad ridning, temat var - halvhalter. Det vill säga bakben in.


Japp. Jordad och centrerad fröken.


Inget kunde störa vår koncentration. Lågt flygande flygplan till exempel.


Här är mitt och Juppes radarpar för dagen.
Nye versamhetshästen Spadi. En riktig snygging.


En bit in i första lektionen var jag och Juppe jättenöjda med oss själva.
Juppe var speciellt supernöjd med sig själv.


Jag höll med, precis som jag brukar göra.
Jag är för trött i bollen för att kunna sammanfatta dagens intryck. Det får komma senare.


Efter dagens andra lektion var Juppe och jag helt färdiga.
 Nöjda förstås. Men helt slut i roten.
Syns i morron! sa jag till Juppe. Då ska vi ha uterittslektion med Matilda.


Du är ju inte riktigt klok, sa Juppe.
Äh, sa jag. Det finns dom som har det värre. Grabben Vignir som flyttat till gården i dag till exempel.
Tänk att vara helt ny på ett ställe och lära känna allt.

Hu, sa Juppe. Tur att jag är född här.
? sa jag.
Du heter ju Jupiter från Ådalen, inte Jupiter från Bäjeby.

Det står väl fel i passet, sa Juppe.

Jag muttrade nåt om hästminne och alzheimer och gick för att spana in Vignir.




En ursöt typ.
Lång tunga har han också.




Nu är det egen hage som gäller i ett par veckor.
Bäjebyarna är noga med karantän för nya hästar, allt för att hindra eventuell smitta till någon av de andra flockarna.
Känns så bra.




Japp. Fin ur alla vinklar.
Lite i gasen förstås i ny hage, men ställde sig ändå och åt lite hö och kikade på mig när jag pratade snällt och gäspade alldeles naturligt.


Och så en liten svängom igen då.








Välkommen Vignir. Ska bli kul att lära känna dig.

Tror vi allihop kommer somna ovaggade ikväll.

3 kommentarer:

  1. Jättefin bild på dig och Juppe när du skrattar och ser så glad och nöjd ut! Det är bra att skratta och vara glad när man rider :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jo, håller med. Och det är ju inte svårt att vara glad på Juppes rygg. Centrerad ridning handlar ju också om att ha snälla ögon, det får man rätt automatiskt när man skrattar. En trevlig tanke tycker jag.

      Radera
    2. Det är verkligen en trevlig och klok tanke!

      Radera