lördag 9 december 2017

Kvällsgymnastik


Det knepiga är att släpa sig iväg till stallet efter en dag på jobbet.

Klarar jag det så är det bara nedförsbacke sedan.

Vi fick en så härlig kväll på ridbanan jag och Juppe. Han var på ett strålande humör och ville verkligen göra sitt bästa (precis som nästan jämt - utom när Juppe sneglar med lite lömska ögon på mig).

Vi klarade snygga volter, byta varv i flygande fläng. Trav, sluta och sluta i någon slags baklängesskutt trav på mig och en väldans aktiv skritt på Juppe.

Ho. Jädrar i min låda. Det tog på låren. Slutor är bra på alla sätt.

Eftersom alla planeter tydligen stod i gynnsamt läge så tänkte jag, varför då inte ha Juppe lös och så börjar vi trava tillsammans för att sedan gå över till galopp.

Sagt och gjort. Välvillige Juppe levererade faktiskt galoppfattningar och lite galoppskutt utan att balla ur och bralla.

I höger varv är det svårare (kroppsligen eller i huvudet), där blev det jättefina galoppfattningar med bensprattel framtill. Nästan som spansk skritt fast i galopp så att säga.

Vi var supernöjda när vi gick mot stallet igen. Då hade nästan en hel timme gått!

Och jag då? Från typ fyra steg på jobbet så stod stegräknaren i mobilen nu på 7 476 steg. Helt okej.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar