söndag 3 december 2017

Broddtrampet ser bra ut

Uj, uj, uj. Allt från champagne till budapestbakelse har skvalpat runt i magen den här helgen.

Ska Juppe orka bära mig?

En Juppe orkade, även om vi fick ändra planen från solig uteritt till några rundor på ovalen. Det var älgjakt på gång.

Jag upptäckte en lös söm på min sadel, men jag tror inte det spelar någon roll för säkerheten, måste kollas upp dock.

Och i dag när jag pillade på Juppes broddtramp på högerbaktass så syntes bara en rosa kal fläck och en reva i hoven. Phu. Huden är läkt i alla fall. Nu får vi se om hoven får någon spricka, hoppas verkligen inte det.

Eftersom Juppe är en Juppe så har han så klart en tub med Elisabeth Arden eight hour cream i sin sköthink. Det funkar till allt från nariga läppar till läbbigheter på Juppes perfekta kropp.

Jag tror inte det är så mycket annat än en finare tjärsalva om jag ska vara ärlig.

Hoppas det är fint väder i morgon också, då skiter vi i markarbete och ger oss ut i guds fria natur.


RO HIT KAMERAN, sa Juppe.
Antingen är din mule för kort eller också är det din arm som är för fjuttig.
Troligtvis både och.


Äh, du kan väl vinkla upp hakan lite, sa jag.
Titta! sa Juppe, nu är det bara du som är med ändå. Det här är ju hopplöst.


Inte ens multippen får du med.

Fnork.

Du vet vad jag önskar mig i julklapp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar