tisdag 17 oktober 2017

Höstlöv och en självmedveten Juppe


Det var en självmedveten häst med mycket ståtlig hållning som stod vid grinden när jag kom i dag.

En berest häst minsann.

Jag vet inte vad det där med att jobba halvtid håller på att göra med mig, jag var mer åt geléhallonhållet efter en jobbkväll (och två till framför mig). Hur har jag orkat att alltid jobba heltid?

Tehe.

Vi snacksade lite i stallet, jobbade från backen på ridbanan - jag fick övertyga Juppe om att aktiv skritt verkligen betyder att man knallar på. Bah.

När han bjudit på fantastisk sluta åt båda hållen utan stöd från staket eller vägg så gick vi och betade.

En fin start på dagen. Prima liv.

Fast jag tror egentligen att hästen behöver bränna ur förgasaren i typ 15 mil galopp. Snart ska min beställda säkerhetsväst landa, blir bra det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar