söndag 24 september 2017

Snören och skit kanske kan bli vår grej!

Ha. Vi fick promenadsällis till största stubbåkern i dag. Karin och Eida hängde med.

Jag tänkte att eftersom det gick så himla bra att rida på stubbåkern i går så kanske det är en strålande idé att longera på stubben. Eller inte. Kanske hänger jag som en vante i ett snöre. En kan aldrig veta.

Juppe skötte sig superfint! Han gillar inte riktigt traven åt ena hållet, så är det. Men han travar fint ändå.

Eida ska sättas igång på sikt och har bytt avelsflocken mot ridstoflocken. Det blev en spännande dag för henne.

Klart så duktiga pållar fick beta så magen stod i åtta hörn.


I hagen ville Juppe gärna hänga med mig. Det har varit så en tid nu och det är skönt.

Jag tycker om känslan av kontakt mellan oss och att han är nyfiken på vad jag ska hitta på.

I dag gjorde jag bort mig lite, så Juppe blev faktiskt lite grinig på mig.

Jag har ställt till det genom att byta kommande för spansk skritt till lyfta benet. När jag försökte hitta på ett nytt kommande för spansk skritt blev det kortslutning i båda våra skallar. Det får jag lägga ned ett tag helt enkelt. Lyfta benet duger gott.


Sedan var det dags för Juppes favoritdel av haghäng. Jag berättar hur otroligt snygg han är och han står och lurar.


Norra Europas mysigaste mule börjar också få till en början av vinterskägg som inramning. Fina grejer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar