fredag 12 oktober 2018

Ringrostig rumpa

I dag fick Juppe och jag sällis av unge herr Barracuda på ridbanan. Herr Ba körde longering och Juppe och jag körde markarbete i vår hörna.

Juppe fick lyfta koner med munnen, plättlätt. Lite svårt att klura ut att han ska lämna ifrån sig dem bara.

Sedan försökte vi ta steg åt sidan med frambenen, där frambenen korsar varandra. Mycket svårt. Jag försökte putta Juppe bort från mig för att få till det. Då visade han som den smarta häst han är att det är mycket lättare om han följer efter mig istället - mot mig.

Och nu är det tydligen himla länge sedan vi gjorde slutor från backen. Det var oerhört komplicerat att peta ut rumpan åt ena hållet. Juppe blev så grinig, så grinig. Svansen svischade och Juppe laddade ihop sin kropp. Till slut blev det en liten rumpputt ut. Hurra!


Baldur I och eh, en svart häst stod och fnissviskade i hagen.

Något om att fuxar luktar lite speciellt?


Hihihihihi.


Viggo njöt i höstsolen.


Det gjorde ju vi med.


Baldur II försökte envetet att haka på mig och Juppe.


Baldur 1 och hans kompis formationsrullade sig synkront.


Nu började Baldur II att bli ganska stött i kanten.


Sekunden efter det här laddade han på och drog en galopp in i skogen och fick med sig några kompisar på sprallet.

Fy för den ledes för retsamma svarta hästar och sura mattar till Juppar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar