söndag 14 oktober 2018

Bildbomb: Kung Juppe av de Gyllene höstlöven



Lastträning + lite NH-träning med kompisar på ridbanan och sedan - wohoooo - fotolek med min bästa modell.

Kung Juppe.


Jag kan inte säga annat än att han är ett under av vänligt tålamod.

Det här skulle han ju inte göra om han inte ville hänga med mig.


Du, sa Juppe.

Det är en sak vi måste diskutera.


En modell får ju arvode.


Fasen vad svårt det är det här med motljus, sa jag.

Så snyggt att få det i löven och i ditt underbara hår, men det blir ju ett elände med exponeringen.


Oj, oj. Det här duger inte. För rotig bakgrund.
Jo, och så blundar du också.


Bättre, sa jag.


Ännu bättre!


Jag vet. Man är väl van vid det här laget, sa Juppe.

Tänk om vi skulle diskutera arvodet nu då.


Ååååå, perfekt, sa jag.


När jag får ett bildredigeringsprogram ska jag fixa de här bilderna.
Så kul det ska bli.


Ska vi säga ett kilo lakritspluppar? sa Juppe.

Eller morotsdito.


Sååå fint att du liksom blir inramad av grenarna, sa jag.


Måste testa med blixt också.


Då blir det kanske ett tillägg på cirka ett kilo lakritspluppar, sa Juppe.
Ej uppdelade i små förargliga bitar av matte med sekatör.


Vänta. Något har hänt med din lönnlövskrona, sa jag.


Det känns som om någon inte riktigt lyssnar här, sa Juppe.



Du är så snygg! sa jag.

Men vad fanken, svarta grenar rakt in i din skalle.

Det är för mycket att tänka på som fotograf.




Oj, oj, vad det börjar klia i pannluggen nu, sa Juppe.


Tänk om jag måste klia bort kronan! Tänk om det är så!

Nöööeeeejjjj, sa jag.


Skojar bara, sa Juppe.

En Juppe har humor (till skillnad från somliga andra).




Nu jädrar sitter kronan perfekt igen, sa jag.


Gud hjälpe mig, sa Juppe.






Du, nu börjar det här bli lite tråkigt va?


Du. Hör du vad jag säger?


Atttjjooo!


Hjälp, hjälp, kronan hänger kvar i mitt öra! Ska vi skena nu?


Nä, det orkar vi inte, sa jag.


Se statsmannamässig ut nu.


Sötmule, sa jag.


Nä, nu j-lar får det vara nog, sa min kompis då.



Syns i morrn Juppe. Då blir det uterittslektion. Wohooo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar