söndag 7 februari 2016

Så här tränsar Juppe sig själv




Sötnöt.
Enda "problemet" är att han ivrigt försöker stoppa in allt från grimmor till läderstroppar i munnen. Ni ser ju själva att det går undan när han hjälper till. Det kan jag leva med.

I dag fick vi en trevlig promenad! Allas nerver var under kontroll.





Sex plus, och geggamojja.

Jag blev lite misstänksam när Juppe med jämna mellanrum ville jogga istället för att gå i rask takt. Vad underligt det låter?

Klart det lät underligt. Han passar istället för att tölta. Kroppshållning som en fågelhund som pekar ut var pippin sitter och pass, pass.

Jag har tänkt att det varit okej att han vill "jogga". Nu när jag tänker efter är det inte det. Pass är latfasoner. Det är jobbigare att skritta och jobba genom hela kroppen. Bra att jag fick tillfälle att granska min promenadkompis i dag.

Han är säkert stel i kroppen också och tycker det är skönare med pass. Men det blir han inte mjukare av på sikt.

Vi ska skritta och stärka kroppen. Basta.


Samma procedur som efter varje promenad.
En stärkande slurk. Bra det. 




Baldur är fascinerad av mitt gull med Juppe. Till slut måste han komma fram och titta.


Sådär poppis.


Frami somnade med framfötterna i pölen i hagen. Rolig typ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar