tisdag 2 februari 2016

Ridhandskar som sitter perfekt!






Ja, ni ser. Hutlöst dyra, men sitter som en smäck på mina små händer. Alla andra handskar har antingen varit för korta i fingrarna eller för långa. De här var - som sydda för mig!

Ha alltid handskarna i hjälmen, sa supersnällasilversara till mig. Hon sa dessutom: köp, när jag stod i shopen på Agersta islandshästcenter och velade. Handskar med bättre passform kommer du aldrig att få.

Jepp. Och nu har jag dessutom bild på skönheterna, Roeckl i storlek 6. Nu slipper jag leta efter annat. Har du hittat de perfekta ridhandskarna?

Jag blir galen när handskar är för hårda också, så att det blir svårt att sluta handen. Nä, mjukt och fint ska det vara.

Ikväll red jag Mackan på lektion. Han blir verkligen roligare och roligare att rida för varje gång. Lyhörd, känslig och - grabben har kul!

Vi red kadrilj som saftig avslutning på ett pass med mycket tempoväxlingar. Så roligt! Från apstressig jobbdag till mungipor som kunde knytas ovanför hjälmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar