lördag 31 oktober 2015

Reflexbootsen satt som en smäck

 Juppe modellar.
Boots fram och reflexskydd på bakbenen.
Allt från Horze och i storlek medium. Perfa.


Och är kanske lite sugen på gräs.

Vi knallade på i en timme i dag. :-))))))
Appen verkar visa någorlunda rätt sträcka för en gångs skull, 4,7 kilometer.

Kompisarna i stallet hade kurs i centrerad ridning och det såg så kul, så kul ut.
Snälla människor frågar hur det är med Juppe och jag drar min ramsa om att det får vara som det är med Juppes hälta på böjt spår. Nu orkar vi inte med mer behandlingar.
Och att det får vara okej att kanske inte kunna tävla igen (fast här ljög jag tydligen, kände att jag fick en klump i halsen).

Men nu är det nu. Och nu jobbar vi på att stärka oss, vi trivs med att knalla. Juppe hörde två skott i fjärran och brydde sig inte nämnvärt. Han kanske har blivit coolare med knallar.

Juppe tycker INTE att det räcker med en timmes hålligång. När jag mockade med mig en hink bajs till komposten kopplade Juppe på alla clowntrick han kan för att få en godis.


Först lite vatten för att vara i toppform.


Har hon godis?


Japp. Lite yoga kanske? Nähä.


Ska jag bolla med bajshinken?


Nähä?


Juppe har lite tråkigt. Nu när han fått upp flåset lite tror jag resten av Juppe hänger med. Han kopplade väl ned hjärnaktiviten när han stod inne i sjukbox och i liten sjukhage. Nu är han sugen på utmaningar.

Får försöka hitta på lite trick som inte betyder böjningar av den vackra kroppen. Det måste väl vara okej att lyfta på hovar, även om man nu är lite paj i bogen (vet ju inte det eftersom jag inte longerat ännu). Tror det får bli det. Peta på ben, höja hov. Eller kanske hålla upp hov själv?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar