söndag 4 oktober 2015

Juppe var ute och gick med mig i dag

Mat?
Jag är väl inte bara intresserad av mat?

Vet inte vad jag ska säga jag. Blöthjärtad är jag dessutom. Morgondaten betydde pyssel - och hö. Eftermiddagsdaten betydde träns på och promenad till favoritstället att beta på.

På andra sidan vägen, vid en kulle nära ovalen.

På något vis visste Juppe det innan jag plockat fram tränset. Han stod som en fågelhund med mulen pekande mot GRÄSET.

Korta varianten. Lydnad - vad är det? Du är en vante och du hänger i mina tyglar.

Orkar inte. Fjantade snällt med i milda höstsolen. Det var inte lätt att övertyga Juppe om att gå in i stallet igen. Usch vad det blev små volter runt mig då. Det var som att leda en kompassnål som liksom hela tiden pekade mot GRÄSET.

Ack ja.

Trevlig samvaro fick vi också av söndagskursarna. Tror Juppe tycker att han är en del i gänget då, när alla står och mumsar och alla tvåbeningar pratar.

Snart är det tisdag. På tisdag ryker bandaget och vi får börja gå. Blir bra, för alla. :-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar