tisdag 17 september 2013

Yes, vinterns outfit är fixad. Shoppade ett horze reflextäcke på Glada spiltan. Finns på nätet också, såg jag.

550 pix, men det får det vara värt. Expediten lovade att vi skulle lysa som ett helt vägbygge, det bästa täcke hon sett.

Annars? Annars såg jag över en regnvåt Juppe, bulan på bogen är nästan borta. Tre sårskorpor känns i huden.

Och så beväpnade jag mig med äpplen, klädde på Juppe repgrimma och longerlina och så tog vi en sväng i ridhuset.

Det funkade så bra att jag kom på mig själv med att bara stå och titta på Juppe. Han sänkte huvudet och travade snällt, lite mer dra och slit i ena varvet. Men ändå.

Han lyssnade fint på byte av varv också. Skönt.

Spände loss gossen och släpade fram två cavallettibommar, ställde dom på varann och drog fram två bommar till som infångare.

Tänkte helt felaktigt att här är det väl bra att springa själv, inte kan longerlina behövas? Jopp. Juppe blev vimsig och stressad av det.

Knäppte på linan och sprang bredvid istället. Häpp, skuttelutt över hindret åt båda hållen. Det syns att han tycker att det är kul.

Han fick en rejäl stund att käka gräs på efteråt.

Och jag fick en leverans i stallet. Världens finaste höstmössa, grön med vita moln på. Den ska jag visa i morrn på bild. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar