fredag 13 september 2013

Spruttispruttibangbang!



Juppe och jag har övat på one-rein-stop. Det funkar.

Flera gånger funkade det faktiskt.

Det är något med Juppe, mig och stora stubbåkrar. Det blir för mycket fart. Jag tänkte mig en liten lättare aftonworkout med skitt och galopp varvat.

Första galopperna funkade bra. Sedan är det som att farten ökar och ökar och ökar.

Min lätta misstanke är nu att Juppe försöker smita från jobbet ibland, han vet att jag drar i nödbromsen när det blir så där. Och dels att det blir lite för mycket för honom helt enkelt, han jagar upp sig.

Det var en styck dyngsur häst som ändå nöjd knallade tillbaks till stallet. Tänkte att jag ger mig inte förrns han kan skritta lugnt på lång tygel. Det tog sitt lilla tag, men det gick. Täta stopp, smyga fram i skitt, stopp igen osv. Till slut gick det lugnt och fint.

Och bästisarna väntade i hagen. Kompisar är bra att ha.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar