söndag 29 september 2013

Trött i ögat

Klassträff i Karlstad igår = pömsig i lilla ögat idag.

Gick upp till stallet. Juppe såg bakis ut, men det kan han ju inte vara. Pysslade, fick bort ganska mycket överskottspäls med magiska borsten i plast. När jag kratsade hovarna fick jag en halv stroke, har låg toleranströskel nu. Inklämt mellan skon och strålen på höger fram satt en rejäl bit pinne av fingertjock storlek.

Med lite pillepill försvann den, men fick lite högre puls där ett tag.

På med knutgrimma och ut i ridhuset för longering. Det gick bra! Han drar bara lite i repet i ena varvet, nu gäller det också galoppen. Coolare för varje gång.

Det firade vi med några skutt löshoppning. Juppe undersökte fnysande allt han kom över när jag byggde med bommar och sockerbitar.

Det gick - hyfsat. Jag sprang med några gånger. När jag knäppte loss Juppe och lät honom springa själv gick det sådär. Några gånger hoppade han riktigt snyggt i alla fall. Äpplen och applåder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar