lördag 26 mars 2016

Fem kilometer med rejäl backe


Juppe åt sin första tussilago i dag. Pälsen lossar i tussar, nu är det verkligen vår på riktigt.

Vi tog faktiskt tråkiga grusvägen i dag och tyckte den var riktigt trevlig båda två. Vi gick och pratade om ditten och datten. Juppe försökte få mig att fatta i tid att vi hade chansen att plåta vår kompis räven, men inte fattade jag det.


Japp. Plira mot åkern så ser du räven.


Vi klämmer lätt femkilometerspromenaden mot Hallbo. Det märks dock att Juppe har problem när han ska gå i uppförsbacken. Jag tror inte att han har ont, det är inte det. Men han funderar på hur han ska sortera frambenen. Han är inte van att ta i.

En liten backe varje dag så har vi väl någon muskel som vaknat på Juppes bog. Vi ska skynda långsamt och trivsamt.

Tillbaks i hagen var det ett gäng dåsiga killar som stod och sov. Ingen action alls.






Du Juppe, jag har en jobbarkompis som läser om dig varje dag.
Hon blev lite avis när en annan jobbarkompis fick en söt tassvinkning från en hund.
- Åhå, sa Juppe. 


 Gud vad ni snavlar. Vi sover här! sa grabbarna.


En tassvinkning tycker jag är lite snålt, sa Juppe.
Här ska hon få. En påskpuss!
Man ska vara rädd om sina fans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar