torsdag 3 mars 2016

Tömkörning, akupressur och sagohästar





Det är så kul att se grabbarna rota och greja med sitt när man kommer. Numera när jag ropar efter alla snygga grabbar och Juuuuuppppeeeeee! blir det liksom bingo. Det blir alltid för mycket av det goda så att säga.

Mackan är självskriven. Ofta möter Arn också upp.

Och alla andra som inte får följa med ut ser så besvikna ut. Jag hade ambitionen att tömköra Juppe i dag och rida Mackan. Efter tömkörningen fanns det helt enkelt inga krafter kvar.

Åker ut till stallet i morrn i stället och rider Mackan.

I går skippade jag lektionen och åkte till Strömsholm för att lyssna på en sorts clinic med mentala coachen Andy Swärd och stallmästaren Jens Fredricson. Nyttigt och roligt, roligt. Men jösses, tant Bettina kom inte hem förrän strax före midnatt. Det är sent det.

Och jag fick börja öva på positivt tänkande direkt efter clinicen, då hade nämligen världens snöstorm brutit ut inför hemfärden.

Ska skramla ihop mig och skriva om clinicen / speakers corner som Strömsholm kallar det.


Juppe älskar kameran, det är bara så.


Men att ta bilder utan blixt var svårt.
Det blev lika dimmigt inomhus som det var utomhus. 


Finns det en så vackert mildögd häst på denna jord som Juppe (nä, vill inte höra svaret, vill vara kvar i min bubbla. Klart det finns massor av mildögda, vänliga hästar). 


Tänkte att Juppe skulle stå mot den vita väggen i stallet så jag kunde ta ett snyggt porträtt.


Det tyckte inte Juppe. Han tyckte jag kunde ta mig i brasan.


Dyka upp här varannan dag utan att ge mig full uppmärksamhet! Hela tiden!
Hit med godisen! 



Så här stiligt stod Juppe i väntan på att få gå fram till mig (och godisen). Vi får ta porträttet en annan dag.
Står grabben innåt med tårna? Omöjligt att se på en bild, jag vet, men jag älskar att hispa upp mig för saker. Det här kan vara en sak.
Om han var duktig när jag tömkörde på ovalen? Jajamen! Vi har roligt båda två. Juppe fattar inte riktigt vad jag vill, men när det blir rätt blir det beröm och då skiner vi som solar båda två. Både den som ger berömmet och den som får. :-))))))))

Försökte också hitta stället där equiterapeuten vill att jag ska trycka lätt på Juppes bog. I höjd med virvel. Vilken virvel? Hela Juppe är en vintervirvel. Tryckte och hittade en spänd sträng i Juppes bog, så jag kanske var rätt. Gjorde också bettinaspecialbankalättpåsinhästsådenblirenbrulepudding. Då log Juppe.

2 kommentarer: