tisdag 5 augusti 2014

Vackert längs ån - och lite ensamt

Vi fick en fin runda längs Lillån jag och Juppe. Lite brandrök hängde i luften från de fasansfulla skogbränderna.

Gnuttan av kyla i luften, men inte tillräckligt för att kyla av Juppe som svettades och flåsade. Han njuter verkligen när jag svampar av honom i iskallt vatten efter våra rundor. Då hänger huvudet fullständigt avslappnat.

Vi såg tre rådjur, eller möjligtvis två rådjur och en hjort. Sickna graciösa typer när de studsar iväg över guldgula åkrar.

Och yes, i dag startade Fredrik traktorn och drog några repor på en av åkrarna runt omkring oss. Snart är det stubbåkerdags.

Och kvällens tur var vilsam och vacker, men också lite ensam. Nu när det är nedräkning till flytt och värsta beslutsångesten lagt sig ser jag fram mot att hamna i ett lite större stall, med fler inhysingar och kanske fler tillfällen till ridsällskap.

Hu ja, måste ringa Annica på Bäjeby gård och höra vilket träckprov det är som ska göras och ta tag i det. Det blir veckans uppgift.

2 kommentarer:

  1. Hurra för stubbåker! Jobbar i helgen men hoppas hoppas att det finns stubbåker så vi kan rida ^^ kommer bli tomt.utan er sen men de är.bra med lite miljö omväxling ibland tråkigt men sant

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis! Hurra! Och jo, ibland behöver man se lite nya saker så är det. Blir nog nyttigt för mig och Juppe. Och så har jag hört att det finns lånesläp att hyra för en billig peng (hundring) på nya gården. Då kan vi ju faktiskt gemensamt öva på att kontrollera nerver och släp. Det är ju ingen bit att köra.

      Radera