fredag 6 december 2019

Lucka 6: Vinn nytt smart plåster!


Snart är den här! Sommaren alltså.
Med skrubbsår på knäna och hopplösa sår på pålleruskisarna.
Ja, och sol och värme förstås (och flugor).


Jag är lite dubbelt starstruck över möjligheten att få lotta ut ett set med de smarta Rheva-plåstren.
Setet innehåller två Rheva small: 7×5 cm, passar bäst för mindre skador och på leder och ben och två
Rheva large: 10×7 cm, passar bäst för större skador och på övriga delar av kroppen.

Adesivet är av medicinskt klassat akryllim. Plasten i skyddet är av medicinskt klassat TPE.

Det är Meëla som generöst bidrar med detta. Ni vet, Emily som kom på den supersmarta och fiffiga batteridrivna bettvärmaren. Hennes företag. Cool kvinna, det där.

Och historien om upphovskvinnan bakom Rheva-plåstret är också rolig.
Sofie Westberg startade plåstertillverkningen som ett UF-företag 2016. Ett år senare blev det ett aktiebolag.

Här kan du läsa mer om hur plåstret ska sättas på.

Vi kör samma enkla regler som i tidigare adventslucketävlingar.
För att underlätta frakten måste du bo i Sverige.
Du kommenterar på Juppes facebooksida om du vill delta, eller här i bloggen.
Vinnaren dras den 13 december.
Lycka till!

Jag och Juppe som råkat ut för läbbiga saker vill gärna höra en historia om när du önskat att du haft det här plåstret. 



5 kommentarer:

  1. Jag o skär jag haft tillgång till detta plåster när jag hittade mitt sto med ett sticksår på ena bakknät, det plockades ut en bit av en gren ur hennes ben och spolades rent, men det va ett jäkla bekymmer att hålla flugorna borta. Men som tur är gick allt bra trots allt. Men detta plåster hade ju varit perfekt 😊

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men blä, fasen vilka grejer och sår det kan bli när sår hamnar på "fel" ställe. Kära Unknown, du gör mig till en glad kvinna genom att kommentera på bloggen - om du vill vinna hoppas jag att du gör dig tillkänna på fejan. Det känns som att det blir mer och mer trögt att få kommentarer direkt på bloggen - så jag är jätteglad. <3

      Radera
    2. Vet inte varför det blev anonymt här, valde att visa men fungerade inte. Jag har även skrivit på fb på juppes sida 😊 Mvh Ronja Ekelund

      Radera
  2. Önskar, inte o skär 😂🙈

    SvaraRadera