fredag 20 december 2019

Lucka 20: Så här lär du hästen att backa


I dag hade Juppe inte sin bästa dag.
Så är det ju ibland.

Jag tycker det är skönt att ha vissa överenskommelser med sin älskade pållerusk.
Det känns tryggt.

Juppe och jag har övat på kommandot "backa" ganska flitigt, även om man kanske inte kan tro det när man ser det här klippet.

Men - även om det var en dålig dag och trots att det stod ett troll bakom Juppes rumpa, så gjorde han ju försök att göra det jag bad om. Utan att bli upprörd eller sur på mig.

Jag tror på det där med små "trick".
Det gör att man blir bättre på att lyssna på varandra. Det är aldrig en dum grej.

Vad har du för tips på standardrutiner att träna på och öva in?











Lucka 9: Vinn hästig kalender!
(Vinnare Marianne Karlsson)



(Vinnare Evelyn Salmén-storgård)


(Vinnare Annica Tollebäck)

(Vinnare Martina Schäfer)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar