tisdag 3 december 2019

Lucka 3: Gör inbrottslarm av hästskon


Vadå inbrottslarm, kanske du tänker nu.

Jo. Vintertid så utnyttjar jag och mannenvännen kylskåpet utomhus för förvaring av våra storkok.
Det är så skönt att laga mat för flera dagar på en gång (mer tid i stallet utan stress).
Billigt blir det också.

Men - hur ska en få plats med allt i kylskåpet? Det får man inte.

Vi bor på landet och det betyder att det finns nyfikna typer där ute, grannkatter och annat som gärna vill lyfta på locket på kastrullerna.

Ett par hästskor på locket så är den saken fixad. Skrammeliskrammeli om någon försöker peta av locket.

Vi har klarat oss hittills.
Jag körde samma metod när jag bodde inne i stan.
Då ställde jag ut maten på balkongen med tyngder på locken (skydd mot nyfikna skator).

Har du något bra tips kring vad man kan göra med hästskor?
Jag klurar på om man kan koppla ihop skor med broddhål och göra någon form av regnkedja av dem? Borde funka, eller hur?
Bomba gärna med tips. Allt man kan göra själv är ju kul.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar