onsdag 18 december 2019

Lucka 18: tips för varmare händer


HUR hålla värmen i fingrarna under vintern?

Kanske genom att använda engångshandskar i vinyl eller silikon?

Nu har jag blivit dubbel-tipsad om knepet av snälla läsare till bloggen.

Så här skriver en av tipsarna:

"Mitt bästa lifehack på vintern är att ha silikonhandskar (sådana som man har för att skydda händerna från vatten, när man byter blöjor osv, engångs) under sina tunna ridhandskar när man rider (och mockar och sköter häst) i kalla stall och på ridturer på vintern. 

Jag som ALLTID fryser om händerna klarar ändå ridpass/ tömkörningsrundor/ körturer på iaf en timme när det är -10 ute. Såååå mycket smidigare än tumvantar eller tjocka vinterhandskar när man vill känna tyglar och tömmar ordentligt."


Otroligt nog har jag som är en riktig fryslort inte testat knepet själv.

Däremot har jag ju den typen av handskar hemma, just för hushållsarbete.
Classe O har i min storlek (7) och det är ju inte så dumt när man har små händer.

50 engångshandskar brukar kosta runt 40 spänn.

"Vill man kan man värma händerna i varmt vatten innan man tar på silikonhandskarna, men då är det SUPERVIKTIGT att torka händerna innan handskarna tas på 🙂
De kör med detta på galoppbanorna på vintern 🙂"


Jag var ju i alla fall tvungen att testa att ta på mig vinylhandskar under vanliga ridhandskar. 
Det gick utmärkt.

Jag bad tipsaren ovan att även peka ut nackdelar, om det finns några.

"Det är väl isf att det inte är så miljövänligt. Och det går nästan aldrig att ha samma vantar flera dagar. 😕"

Jag är supernyfiken på att höra från er som verkligen testat detta.
Vad tycker ni?

Jag ska testa senare i vinter när det förhoppningsvis blir några minusgrader.
<3 Tack för tipset!












(Vinnare Evelyn Salmén-storgård)


(Vinnare Annica Tollebäck)

(Vinnare Martina Schäfer)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar