söndag 1 maj 2016

I dag firar jag och Juppe tre år!

 I dag är det tre år sedan jag slog till på den där Juppesnupp.


Tänk vilken tur att jag vågade köpa häst till slut.
Det är så svårt att förstå bara att han är en handikappad pålle som inte har framtiden för sig.


Jag och Juppe tycker det är kul att se all aktivitet i stallet, och alla som fräser iväg åt olika håll.

I dag höll vi oss på ridbanan jag och min kompis.
Vi klev över bommar - och backade över bommar! Juppe var kanonduktig!
Om han fick många godisar? Har påven en lustig mössa?


 Juppe kontrollerar att jag har fickan full med godis i hagen också.
Så han inte faller ur.


Det är ingen slump att jag och kungen har samma födelsedag, sa Juppe.
Du kan ta ett idolkort nu, så kan folket förstora upp det och hänga i sina stall.

Eh, Juppe. Kungen fyllde år i går.
Och vad jag vet är det inte din födelsedag vi firar heller utan att vi varit ett ekipage i tre år. Du och jag Juppe. Ett superteam.


Folket kan få min idolbild i alla fall.
Nu tycker jag vi kan gosa lite.


 Och så kan vi ju avsluta med en godis.




Då blir vi glada.


Mmmmm.


Vad godis luktar gott.


Har du verkligen skärpan på mig nu? Tycker inte det ser riktigt rätt ut.




Du är ganska gosig för att vara så kal, sa Juppe.


 Du är inte så dum trots att det flyger runt hår när jag gosar med dig, sa jag.
Du är kal lite här och var du också, ni är hopplösa grabbar.


 Ja, de andra är hemska faktiskt, sa Juppe.


De biter mig, den oskyldiga hästen.


Klapp, klapp med mulen och nystajlad frilla.

Vi fick en fin treårsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar