söndag 19 juli 2015

Sju dagar


Juppe har gott om gräs i nyaste lilla sjukhagen. Ändå blev han ivrig när jag kom för att plocka in honom för kvällen.

Han har tråkigt. :-(

Och jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på, mer än att pyssla med honom. Har man bensplitter i bogen är det ju inte läge att hålla på med konster heller tänker jag.

Min vackra kompis blir rundare och rundare. Hoppas verkligen att vi får börja jobba igen snart, att han kan bli bra.

Fick frågan: har han ont? i dag.

Vad svarar man på det. Jag vet inte. Jag tror inte det, eller hoppas att han inte skickats hem av veterinär för två veckor i sjukhage om han har ont. Tror faktiskt inte att han har ont när han inte rör sig.

Det syns ju att det inte är roligt att bli longerad i trav, men det pysslar ju inte vi med.

Längtar efter att bara få gå en vanlig liten promenad med min kompis. Det skulle han tycka om.

Om sju dagar är det operation.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar