onsdag 1 juli 2015

En svalkande tvätt

Jag är skeptisk, sa Juppe.
Vet inte om jag vill faktiskt.


Äh. Var inte en sån badkruka nu, sa jag och visade tre petflaskor jag tagit med fulla med varmvatten.
Vi börjar med att svabba av dig med svamp och vatten ur hink. Ljummet vatten, inte iskallt.

Hm, sa Juppe.


Mjo. Det var inte så illa. Rätt skönt faktiskt. Utom när du svabbade på min rumpa.

Här trodde Juppe att dagens aktivitet var över. Det var den inte.

Tänkte ägna mig åt lite miljöträning när jag ändå är i stallet och pysslar. I dag blev det ett galet prickigt paraply.

Juppe duttade på det med mulen och fick godis. Fluga hade mycket bra koll. Hon frös till en häststaty med mycket stela ben när jag fällde upp paraplyet och promenerade mot hennes hage.

Lite nervös trav fram och tillbaks bjöd hon på, sedan tittade hon mycket, mycket avvaktande på mig och paraplyet. Gå fram och hälsa? Aldrig i livet.

Syns i morrn pållarna! Paraplyet bor nu i stallet. :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar