måndag 9 mars 2015

Wohooo - kvällstur på grusväg

Fantastiskt. Kastade mig iväg till stallet direkt efter jobbet. Solen stretade envist på, jag borstade frenetiskt. Juppe tuggade hö i 180.

När Juppe var påklädd var det fortfarande ljust!

Vi struttade iväg längs grusvägen. Jag iklädd reflexväst enbart tack vare äldsta stallägardottern (man får ju skämmas som vuxen).

Jag som brukar skämta lite om Juppe och om hur lättskrämd han är, han är ju faktiskt fantastiskt modig!

Läbbiga stället där det alltid står troll gick han förbi lätt fnorkande - men med sänkt hals. Och längre fram där det blir ännu läbbigare på en gårdsplan så var det lite stolpigt, men han går ju! Han knatar på och vill väl!

När vi skrittat fram till skogen började det skymma rejält. Men så underbart att få sitta på en någorlunda lugn pålle och bara ta in våren. Så skönt att slippa både oval och ridbana (även om det är underbart att ha att ta till).

Kom tillbaks till stallet nykär i pållen.

En pålle som förresten rånade mig när jag hämtade honom i hagen. Ur min jackficka spretade nämligen två rejäla morötter. När jag fipplade med eltrådarna kände jag hur någon rotade i fickan. Juppe.

Han tog sig en rejäl smakbit innan jag ryckte tillbaks större delen av moroten. Fnys. Och publik hade vi också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar