söndag 15 mars 2015

Juppe testar: lättöl


Recension: fnork, fnork. Blä!

Näej. Öl var ingen hit, jag som har läst om hästar som är tokiga i det. Precis som jag läst om hästar som är galna i bananer och apelsiner. Juppe verkar vara mycket traditionell i sin smak. Och det är ju helt okej. Det är ju bara jag som vill smöra.

Av såret på ballen åtestod bara en liten spricka i dag. Vi tog en lugn tur i vilket fall, vi tog ungefär samma runda som vi gick i går. Barbie och Co följde med oss.

Barbie är så rolig, hon höll sig bakom Juppe. När han stannade, stannade hon. När han töltade, töltade hon. Icke ett steg åt något annat håll.

Trivsam tur i solsken.

I hagen däremot var det full ös:






Ja, usch så dom är.


Men du har ju också stora tussar med hår som är bortslitna.
Kan nog tänka mig att du busar loss du med. 


Faktiskt aldrig.


Men det är sant - de tuggar på mig!
Du kanske ska ta och läxa upp dom? Du verkar få chansen nu.




Det är så roligt att kika på hästar som leker.
Då är det minsann inga problem med bakbensaktivitet.




 Två dumma hästar i en smäll! Tjohooo!




 Tvärnit. Inga problem.




Rund galopp, inga problem.


Grabbar! Grabbar! Hon tittar - sluta!


Jag är bara en söt bäbis.


Lugna hörnan av hagen.


Suck.


Blä, det luktar bäbis här!

2 kommentarer:

  1. Haha Baldur i farten som vanligt :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jajemen! Vilket kraftpaket! Han var svettig och nöjd efteråt. :-)

      Radera