tisdag 30 december 2014

Stilla frid och lugn och ro



Promenera? Det är det man gör i 180 va? sa Juppe.

Nope. Man lunk, lunk, lunk så man hinner prata. Japp, sa Juppe och ökade till en mycket entusiastisk skritt.

Vi fick en ny ridväg presenterad för oss idag. Kul. Och tomterna visade där två lyckliga stallkamrater ska bygga hus, alldeles nära hästhagarna. Det kommer att bli fantastiskt.

Till slut fick Juppe tölta lite, med korta galopphoppsinslag, med kompisen Embla.


 Juppe gled in i stallet på platådojor före promenaden.
Väl urknackade och smorda med pälsglans i hovbotten så höll de sig snöfria.


 Embla fick sno av Juppes hö.
Han delar gentlemannamässigt med sig.


Men? Om du fick av mig borde inte jag få av dig?
Embla var lite lättare döv och smaskade lite extra högt.

Vad hände då med Juppes gröna stigbyglar varav den ena försvann? Båda hängde så fint på sadeln i dag när jag kom. Det är nästan så jag tror att jag drömde. Eller att det finns en hustomte på Bäjeby som gillar mig och Juppe. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar