söndag 14 december 2014

Fler brodd och två minuter på banan





 Ni fattar ju! Klart man faller som en fura för det här.
En pålle som alltid möter upp.


 Jag gillar dig också. Ska vi äta hö nu?


Nu?


Men jag då?


Juppe, jag vill bara ta en bild innan vi går in i stallet. Ja? Ta en bild då.


Men ärligt, kan du inte hålla still huvudet en sekund.


Klart jag kan. Ska vi äta nu?

Japp. Grabben fick hö. Jag pillade med brodd omgång två. Gick mycket lättare idag när jag vågade ta i mer med broddhålsrensaren utan att tro att Juppes hovar skulle trilla av.

En sko är i alla fall på väg att trilla av. Den har glidit mer på sniskan. Bra att hovis kommer till veckan.

Lite pill, träns på och ut på en knögglig och hårdfrusen ridbana. Vi jobbade fem minuter från backen, Juppe var glad och följsam. Han trodde inte sina öron när jag sa att det var dags att sluta.


 Färdiga?


Inget mer?


Haru skrot i hörapparaten sa flockens äldsting. Visst är han en sötchock?


Vänta bara, kolla in min profil också.


Eller vänta, kanske lite så här?


Nä, profil är bra. Vi tar en till. Knäpp nu.


Är det klart alltså? Inget mer jobb? Vad ska du göra nu? Hallååååååå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar