lördag 8 november 2014

TYYYYSSST, jag pratar med min ridfröken!



- Jag förstår precis, säger Juppe. Streaghtening the crooked horse (skulle vilja bända ut en del ryttare som är tajta i sin vänstra sida också).

- Ja, det är ju så bra teckningar och bilder, säger Annica.

- Jo, när vi var ute nu så började Juppe krulledutta huvudet igen, vad gör man då när man rider rakt fram? Det är ju så svårt att . . .

- TYYYYSSST! Sa Juppe, det är väl inte bara du som ska höras hela tiden!

Nähä, nä. Mutter, mutter. Men min morot som jag har med smakar säkert bra i alla fall.

- Sa du morot? sa Juppe.

Kanske det, kanske. Eventuellt. Det verkar ju vara dom som funkar bäst.

Vi börjar från början:




Mäh, usch. Vi tar det här som start istället:


 Juppes mentala tvilling. Ge mig mat och jag älskar dig.
All god mat kräver en snygg retroburk (min tvillingsjäl har varit framme här).








 Den ende som ger mig en blick, lite uppmärksamhet. Baldur.
Den här killen har stor potential att ta hederstiteln Årets fotomodell, i förra stallet var det Juppes brorsa som knep titeln, innan han hittade ett nytt hem.



 Gud, måste vi? Sa Juppe och försökte smita för första gången på evigheter.

Skärp dig. Jag ska sjunga för dig, hör på den här.






Inte ens appen ville vara med. 0,0 km, 0,0 kalorier bortsprungna. Nåja. Tre kusar och tre kvinnor fick röra på fläsket i alla fall. Fina rundan förbi golfbanan och ut på skogsvägen. Tänk så vacker den ska bli när det vill falla lite snö.


 Klok stallkatt.


 Ja, det här var inte min idé.

Skärp dig nu så får jag en bild till vår blogg.




Tack för idag Juppe.

- Du, jag har lite att ta igen här. Mycket som har hänt faktiskt, jag läser kvällstidningen och har inte tid.

3 kommentarer:

  1. Hej!

    Vad hete Juppes helbror som knep platsen som fotomodell?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Brorsan heter Ofsi! Men jag är osäker på om det är en helbror, kan vara halvbrorsa också.

      Radera
    2. Här hittar du till exempel bilder på Ofsi: http://bettinasislandshast.blogspot.se/2014/02/en-tappad-sko-och-en-solig-dag.html

      Radera