lördag 15 november 2014

Nykär. Igen

Kurs på Bäjeby för bästa Annica. Hur ska det här gå, undrade jag i morse. Jag och Juppe som varit så sura på varandra den här veckan.

Grabben var en maräng! Jag med tror jag. :-)

Fasiken vad roligt det är när det är roligt. Vår första lektion började på ridbanan, och Annica granskade de två ekipagen och drämde till med en start på ovalen istället. För att få lite fart och väcka upp.

He, he.

Jättebra idé. Juppe hade supersprutt. Det var inte helt lätt att göra halt när jag ville. Nu ska jag öva benhårt på att lyfta blicken även vid halt och att jobba med sätet.


Nu är han väl helt slut, tänkte jag när det var dags för pass två som verkligen hölls på ridbanan. Icke! Vi var på lika bra humör båda två (tänk så det kan sammanfalla). Vi fick till en liten bit riktigt, riktigt, riktigt bra tölt och dundrade fram i galopp på en volt. Hurra! Harmoni!

Lägg till trevligt sällskap under dagen, god hemlagad lunch, fika (hjälp, med alldeles för gott gottelimums) och varm saftglögg framdukad i sadelkammaren innemellan. Supernajs.


Anna och Anna började rida.


Den här Annan började rida i augusti! Superduktig! 


Den här Annan började också rida i vuxen ålder.
Tycker nog ändå att islandshästtanter är ett roligt och modigt släkte.  






 Säger Annica halt så är det halt.


 Judit-Karin och Saga. Båda lääääänger och pustar.




 Lite kul ser jag allt ut.
Jag har bestämt mig för att ha blicken dit jag ska och ser ut som en tennsoldat i sadeln. 






 Frami och Karin.






 Matilda och Patti.








 Högsta hönset?


Nja.




Och så några filmer från dagen:












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar