söndag 2 november 2014

Nyponpromenad

Vi knogade ju på så duktigt igår, så idag tog vi en promenad längs grusvägen. Sol hann det att bli till och med.

Lite duktiga var vi. Jag lät inte Juppe köra upp huvudet på sitt stissiga girafftittarvis utan propsade på att han skulle gå i någon slags halvform.

Och så övade på på halt utan att ta i tygeln, gick sådär men vi är på väg. Juppe fattar att jag vill något i alla fall. Och så fick vi in backen utan att ta i tygeln också, jag vill inte veta hur jag ser ut när jag sitter och skakar i stigbyglar och i tyglar. Som ett epileptiskt anfall till häst antagligen.

Men - det funkar.

Och Juppe fick stanna vid varenda nyponbuske. Han plockade en, väntade och när jag plockat färdigt så vände han behändigt på halsen och trutade med munnen. Vad har man en människa till om inte det här?

Mycket borst och pill blev det. Och så grabbhäng i hagen som dessert.

Jag skrämde slag på hela flocken idag. Oups.

Det skrämde slag på mig.

Jag ville vifta bort två hästar som kom fram när jag skulle släppa Juppe i hagen. Det gjorde jag lite för bra så att säga.


Juppe ville inte göra yoga efter den vändan. Han ignorerade mig totalt.





Sugen på hästfrust? Lyssna här:



3 kommentarer:

  1. Ha,ha, epileptiskt anfall... önskar jag sett det!!! Och giraffen har jag också kämpat med många gånger, en kamp!! Kämpa på!! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. He, he, det tror jag säkert . . . Nåja. Jag är rätt härdad av livet, tror jag kan bjuda på det där epileptiska anfallet lite var som helst faktiskt. Och tack! Vi ska kämpa mot giraffen!

      Radera
  2. Jag har uppdaterat inlägget om de förbjudna betten lite nu så de förklarar bättre! :)

    SvaraRadera