onsdag 28 maj 2014

Prestigegräl över lerig pöl

Det blåste som satan i dag också. Riktigt ruskigt. Vantar på och täckjacka och ändå var jag frusen när jag kom tillbaks till stallet.

Juppe var nervig från start idag. Äh, vi tar en promenad i skogen tillsammans tänkte jag. Juppe var lite studsig och nervig, men vi stannade för lite gräsmums här och var. Det lugnade ned nerverna något.

Och jodå, vid en lerig pöl på en skogsväg så bestämde jag mig för att Juppe skulle gå i det leriga vattnet. Varför? Ingen aning.

Juppe studsade runt och stissade. Jag tänkte att har jag nu kört igång det här så får jag se till att vinna det. Jag vet inte hur många gånger vi körde en volt runt pölen, någon gång fick Juppe en fot i pölen. Då berömde jag.

Han lugnade ned sig lite. Nu gick det att få ned två tassar. Och så några varv igen. Och så gick det i princip att få honom att gå som jag ville.

Innan dess trodde jag att han skulle slita sig och dra hem till stallet. Han var mäkta upprörd. Gah.

Slutet gott, allting gott.

Juppe fick smaska det han ville på vägen hem. Jag tycker det är kul att se vad han väljer, det är i princip det som inte finns i hagen. Rävrumpor, späda hallonskott, idag var gräsens sprängfärdiga frökapslar godast av allt.

Så här hade vi det:






 Alltid ,alltid, alltid kissa på rundan.






Hemma. Ah. Vad ska jag göra? Äta lite!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar