lördag 10 maj 2014

Gneta, gneta, gneeeeettaaaaaaa

Jag och Juppe for runt på ridbanan som en liten töltande raket, han gillar när jag ställer upp koner, det märks.

Slalom och hit och dit och tjohoooo. Och jo, precis som nästan varje gång numera när vi töltar så känner jag - att det känns bra. På något sätt känns det väldigt bra bitvis.

Stallägaren kom svischande i bil till stallet och jag ropade på henne att komma och titta. Naturligtvis sket det sig just när hon skulle titta, jag sa åt henne att jag ropar när det känns bra. En gång fick jag hojta. Och hon höll med, då var Juppe definitivt på väg mot ren tölt i bra takt.

Efter en utflykt i trav så fick Juppe till fyra meter absolut ren tölt. Men det kände inte jag. Det såg bara stallägaren.

:-))))))

Något är på väg att hända.

Efter passet så fick Juppe på sig ett sprillans nytt täcke, äppelgrönt och grant. Hur länge det kommer att hålla sig helt? Tre dagar skulle jag tro.




Ofsi: ojdå. Kära nån. Ett nytt täcke. 


Argelisli: mmmmmmmm, ett nytt täcke! 






Ofsi: jag blundar. Eller näej, jag ställer mig med rumpan till.


Här nynnade Argeisli signaturmelodin till skräckisklassikern Hajen.
Hur kan hästar ha koll på det?






Spännande fortsättning följer . . .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar