tisdag 6 maj 2014

En perfekt gentleman

Lustigt det där att man (det vill säga jag) kan känna sig mer trött efter en långledighet än innan. Det är väl kroppen som hinner ifatt själen antar jag. Eller tvärtom.

Släpade mig upp till stallet och stod och pysslade med snuppelito en hel timme. Jisses. Tiden går fort när man har roligt :-)

Juppe tyckte helt klart att det var skönt att komma in i stallet. Det kanske har varit blåsigt och ruggigt idag. Ögonen var lite geggiga. Självklart torkade jag dem rena med babyvåtservetterna jag köpt för ändamålet. Ja, jag blir mobbad i stallet, men det är smällar man får ta.

Efter puts fick Juppe träns på och så skuttade vi ut på ridbanan. Han var som ett enda stort öra riktat mot mig. Det blev nästan komiskt till slut.

Vi trippade fram steg för steg, ökade, gjorde halt. Gjorde den där övningen när Juppe kliver över med bakbenen och frambenen, vad det nu heter, åt båda hållen. Backade. Snirklade. Hade kul.

Vi var jättenöjda när vi gick in i stallet. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar