söndag 2 augusti 2015

Slutmesat

 Hå, nytt fint staket runt ridbanan och förbättrat underlag.
Det blir grejer någon gång.


Japp.

Juppe har bestämt sig för att vara bakskygg. Så nu har jag bestämt mig för att inte behandla honom som om han skulle kunna gå av på mitten när som helst.

Jag har varit så rädd att han ska kliva tokigt eller göra en av sina minivolter runt mig och göra sig mer illa.

Nu har jag bestämt mig för att försöka skita i att vara så rädd om honom.

Juppe skuttar när han hör något bakom sig. Nu petar jag på hans bakdel lite nu och då för att få honom lite avtrubbad. Tror det kommer att hjälpa rätt så snart. Tänker att det måste vara skönt för honom också att inte vara på helspänn.

Tog också med pisken i dag på promenaden. Juppe ska hålla sig lätt bakom mig och på artigt avstånd. Så det så. Och jag bestämmer när han äter.

I dag tog vi en promenad på gräsvägen till "majbrasan" förbi ovalen. Lugna puckar. Vi gick snabbt och jag blev andfådd (!). Blir bra med promenader. Hoppas vi får fortsätta med dom och att dom blir längre och längre.

2 kommentarer:

  1. Toppen, me like! Men vad det är lätt att linda in dem i bomull av pur hjärtsnörp!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det. Jag har behandlat Juppe som ett litet barn som precis har lärt sig att gå. Så jäkla skönt att det trots allt inte var bensplitter i bogen.

      Radera