måndag 31 augusti 2015

Juppe går i obs-klass

Lättare snopen juppesnupp.


Tog inga risker i dag. På med träns och häpp fram med spöet. Icke ett grässtrå fick Juppe lukta på.

Vi hade tur och fick sällskap av Baldur på vägen ut, båda grabbarna njöt av att ha sällis.

Juppe ville gärna vrida ut huvudet från mig och titta på allt från åkrar till osynliga kompisar. Det fick han inte. Jag var benhård.

Det var fokus på mig som gällde. Vi jobbade. Punkt slut.

På hemvägen var det inte roligt alls. Det sket jag i. Några rundor runt mig blev det, inte bra så klart med en bog som är uschlig.

Juppe trodde inte det var sant när jag ledde honom förbi godaste ätstället. Och jodå, han fick hö i stallet både före och efter promenixen.

Ska definitivt ta träns i morgon med. Nu är det slutpjoskat. Vill inte ha en häst som drar.

1 kommentar:

  1. Tänk att man måste bli förbannad ibland...varför kan dom inte bara lyssna och lita på att matte alltid har rätt??

    SvaraRadera