onsdag 5 augusti 2015

Hej tränset!

Vi börjar med en hälsning till Island:






Jag funderade innan jag åkte till stallet. Hur aktivera Juppes hjärna och ge honom något att klura lite på?

Tränset. Tränset som inte varit framme sedan i slutet av april.

Två übersöta ungar studsade runt på ridbanan med varsin fluffig (iiiihhhhhh) käpphäst i plysch. Tävling. Seriösa saker.

Så roligt tänkte jag dock inte att jag och Juppe skulle ha (luddskräcken), jag borstade enträget tills de små benen på banan blev trötta. Sedan gick jag och Juppe ut.

Han såg så förvånad och söt ut med bettet i munnen. Tror det blev lite för mycket att hålla reda på, krävde bara att han skulle hålla absolut fokus på mig på banan och inte på det runtomkring. Att styra gick finemang, att stanna med en liten kramning på tygeln gick sämre. Ja, ja.

En bra kväll helt enkelt.

Och så tog jag bilder av min helt omusklade häst :-( för att ha något att jämföra med om och när vi kommer igång på riktigt. Pinnar till bakben och ja, inte mycket till muskler på resten heller.





Juppe var så nöjd, så nöjd när han mumsade på sitt kvällshö. Han trivs med att jobba. Snuppeluppen.

Lite sur över att inte få bestämma allt, men nöjd ändå med att knoga på igen. Gah, längtar efter att tömköra. Att få rida, att få känna den där känslan när han höjer upp ryggen och tar i på rätt sätt.

Hoppas, hoppas.

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. :-)
      Du, berätta - finns det inga stickande insekter på Island? Eller är det bara någon sort som finns i Sverige men inte på Island.

      Radera
  2. Musklerna kommer med träningen, så hemsk tycker jag inte han ser ut :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, nä, det är ju så. Musklerna kommer med träningen. Längtar som en toka måste jag säga efter att få träna på allvar med kompisen.

      Radera